No Story Lives Forever

No Story Lives Forever
Broken

torsdag 4 september 2014

När internetkändisar får nog

Just nu har jag en liten sorgsen känsla i mig. Det känns som om jag förlorat en vän. Det har jag ju inte, lite dramatisk låter jag nu, men det är en av mina favorityoutubers vars bägare runnit över.

Leda Muir, also known as LedaMonsterBunny, LedaBunnie, Hailedabear och Scinon.

Jag upptäckte Leda där runt 2010 (under en av mina scene-perioder) och hon blev snabbt en av mina förebilder.  2011 och 2012 ökade hennes popularitet och hennes subscribare var över 500 000. Stilen på hennes videor var random, det var vloggar, roligheter, makeup tutorials, små sketcher och annat skoj. Vad som hade störst påverkan på mig var hennes klädstil och hårfärger. Härlig scene/post scene.

Men så hände något, hon blev väldigt oregelbunden i sitt eget liv (fick obsessions varannan månad som konsumerade hennes liv, hon verkade vara en ny person varje månad) och videoantalet sjönk. De  10 senaste videorna började med "I'm so sorry for not uploading anything T_T"
Kommentarsfältet blev förgiftat av klagomål, folk som gnällde på att hon blivit tråkig, att hon ändrats, att hon pratar om absolut bullshit etc etc. Allt fick en dålig stämning, det var aldrig direkt hat, men precis som man inte orkar med negativitet i längden fick hon nog.

Och deletade allt.

Hela hennes youtubekanal med 500 000 subscribers, alla videor.
Hennes twitter.
Hennes blogg.

Enligt rykten fick hennes pojkvän dödshot. Jag vet inte alls historien bakom det, men hon laddade upp en sista video (numera finns den upp som en re-post) var hon grät hysteriskt och sade adjö. Forever. Det var inte roligt att se på den videon.



Personlig favoritbild av Leda, tagen 2012-ish

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar