No Story Lives Forever

No Story Lives Forever
Broken

måndag 5 januari 2015

Actual conversation

... med en amerikan :D

På nyåret bodde mina föräldrar med hunden på hotell för min bror hade nyårsfest hos oss och jag var ute på stan med (nästan totalt främmande) vänner :D

Men innan vi började med drinking game och fjantade vaktade jag Nelli (hunden) på hotellrummet medan mamma o pappa var borta. I hissen hade jag ett intressant entercounter med tre amerikaner.

Flicka 1: OMG THERE IS A PUG IN HERE!!!!11!! (ja, hon skrek)

Man: No, that's a cavalier king charlses spaniel.

Me: *kröhöm* Actually it's a griffon.

Flicka 1: A GRIFFON?!?!?!?! I've never heard of them, except from Harry Potter.

Me: ...eeeeh...? It's from Belgium.

Flicka 1: Oh, I'm so jealous. What's it like to have one?

Me: It's a couch warmer -

Flicka: *gapskrattar och stiger ur hissen och vrålar åt nån utanför* WE SAW A DOG IN THERE!!


Lilla vän, jag kan garantera att den trehövade hunden från HP ettan INTE är en petit brabancon (griffon hunden) och att en hippogriff är en blandning mellan häst och örn och inte en liten skrynkelnosig hund.

Byeh.


(---soundtrack of the day: Tarot - Ashes to the stars---)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar