No Story Lives Forever

No Story Lives Forever
Broken

tisdag 6 januari 2015

Drömdagbok #2835

Det här är inte en drömdagbok, men eftersom jag drömmer varje natt mer eller mindre underliga drömmar så har jag väl den rättigheten att berätta dem för du som läser det här.

Jag drömmer ofta drömmar var jag är med i en teaterproduktion som jag inte ens själv visste att jag var med i och således har jag inte varit med på en enda övning när de ska ha mig på premiär att spela huvudpersonen (jag är ofta huvudpersonen). Utan att veta ett skit improviserar jag hela pjäsen och allt går superbra och publiken märker inte att jag är helt omedveten om vad pjäsen handlar om.

BUT NOT THIS NIGHT

Jag drömde att jag var med i en remake av en teaterpjäs jag var med i när jag var åtta år gammal, alltså Peter Pan, den första teaterproduktionen jag var med i, och jag och min kompis som också var med i den produktionen bads med till premiären även om vi aldrig var med på en enda övning. Vi tänkte att självklart kommer vi ihåg hur den gick men ICKE SA NICKE jeezuz khrist vi mokade gång på gång och ingenting gick som i originalet och alla var så arga på oss!

Jag blev helt angstig av det, jag som alltid klarar av allting som har med skådespeleri att göra, jag som är odödlig (i mina drömmar), jag som aldrig gör något fel förstörde hela föreställningen.

Uhuuu.

(jag är ju varken odödlig eller felfri när jag spelar teater, infact tycker jag att jag är ganska enformig när det gäller skådespeleri, men i drömmarna är jag alltid b ä s t.)

Och dessutom gick jag när jag vaknade igenom pjäsen i huvudet och kom fram till den slutsatsen att jag irl skulle kunna spela i Peter Pan igen, och inte göra bort mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar